- Målbilden är 300 000 unika besökare, säger verksamhetschefen Tobias Larsson.

Dundret laddar om för ny kanonsäsong

56 000 unika besökare och en halv miljon passager i liftarna gjorde förra året till en succé. Lägg till det en nominering till Sveriges bästa fjällanläggning så står det klart Dundret har mycket att leva upp till.
- Målbilden är 300 000 unika besökare, säger verksamhetschefen Tobias Larsson.

Och man har gjort vad man kan för att redan i år närma sig målbilden.

Arbetet med att utveckla anläggningen är igång och inom kort kommer byggnationerna kring backarna igång för att möta det stora intresset för Dundret.

Nytt för i år är att väderstationer installerats på ett flertal ställen som är länkade med en driftstatussida som finns på hemsidan. Där går det att se vilka liftar som är öppna och vad vädret är i realtid. Perfekt när man funderar på hur tjocka kläder man ska ta på sig.

Det har också blivit lättare att köpa liftkort online då intresset för det fortsätter att öka.

Parken kommer även den få extra kärlek i år. Anders Forsell som byggt tex OS-parken kommer bygga upp parken och utveckla den vidare till varje nytt lov som kommer.

Och för alla barn har nu Trollihopp flyttat in på riktigt, deras fjällstuga går att besöka i Liikavaarabacken.

Mat och dryck då? Jo, nytillskott för i år är ölbryggeriet This is how med konceptet Taps and Tacos.
- Vi är enormt glada att intresset för skidåkning är så stort, entusiasmen hos besökarna gör att man går med ett leende på läpparna till jobbet varje dag. Tillsammans med er ser vi fram emot en kanonsäsong, säger Erik Brolenius, Produktionschef Fjäll.