Felanmälan
Problem med er anslutning
All kundsupport sker via de tjänsteleverantörer ni beställt era tjänster utav. Det innebär att om er anslutning inte fungerar korrekt ska ni kontakta er tjänsteleverantör.
Exempel på fel:
- Tjänster som inte fungerar korrekt.
- Lägre hastighet/kvalitet än utlovat.
- Router eller dator hittar inte konvertern.
Avgrävningar, skadade brunnar, skåp odyl
Gräver ni av en fiberkabel, ser skador på fiberutrustning eller något blivit fel i samband med utbyggnaden? Då gör ni en felanmälan till Gällivare kommun. Välj kategorin "fiber" i felanmälan så kommer ärendet till oss. Ni kan även bifoga en bild, för att underlätta för oss.
Exempel på fel:
- Fysiska skador på: kablar, fiberkonverter, fasadbox, markskåp, brunnar eller andra delar av stadsnätet utrustning.
- Felaktigheter vid utbyggnad: felmonteringar, ej färdigställda eller ej återställda arbeten*
* Kolla lägesstatus för delprojektet på sidan utbyggnadsplan innan ni felanmäler.
Gällivare kommuns felanmälan finns även att ladda ner till din mobiltelefon (Android och Apple iOS).