Felanmälan

Problem med er anslutning

All kundsupport sker via de tjänsteleverantörer ni beställt era tjänster utav. Det innebär att om er anslutning inte fungerar korrekt ska ni kontakta er tjänsteleverantör

Exempel på fel:

  • Tjänster som inte fungerar korrekt.
  • Lägre hastighet/kvalitet än utlovat.
  • Router eller dator hittar inte konvertern.

Klicka här för att anmäla fel på er anslutning.


 

Avgrävningar, skadade brunnar, skåp odyl

Gräver ni av en fiberkabel, ser skador på fiberutrustning eller något blivit fel i samband med utbyggnaden? Då gör ni en felanmälan till Gällivare kommun. Välj kategorin "fiber" i felanmälan så kommer ärendet till oss. Ni kan även bifoga en bild, för att underlätta för oss.

Exempel på fel:

  • Fysiska skador på: kablar, fiberkonverter, fasadbox, markskåp, brunnar eller andra delar av stadsnätet utrustning.
  • Felaktigheter vid utbyggnad: felmonteringar, ej färdigställda eller ej återställda arbeten*

* Kolla lägesstatus för delprojektet på sidan utbyggnadsplan innan ni felanmäler.

 

Klicka här för att anmäla fysiska skador och byggfel.

Gällivare kommuns felanmälan finns även att ladda ner till din mobiltelefon (Android och Apple iOS).


Kundansvar - kostnader

Kostnader för åtgärd av skador orsakade av kunden, kommer att debiteras kunden.

Exempel:

  • Fysiska skador på: Fiberkonverter, fasadbox och fiberkablage ansluten till dessa.
  • Avgrävda kablar

Driftstörningar

Innan ni felanmäler till er tjänsteleverantör, kan ni kolla ifall det finns några kända störningar i nätet.

Klicka här för att se störningar.