Avbrottsersättning
Begära ersättning
För att kunna få ersättning vid störningar och avbrott måste kunden:
- Felanmäla till sin tjänsteleverantör när avbrottet uppstår.
- Begära ersättning från tjänsteleverantören.
Om avbrottet beror på fel i dunderNET betalar fiberenheten i sin tur ersättning till tjänsteleverantören.
För mer information om ersättning kontakta er tjänsteleverantör.
Klicka här för att hitta kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörerna.
Återbetalning av nätavgift
Om avbrottet uppstått pga fel i stadsnätet finns även möjlighet att få återbetalning av nätavgiften för de dygn avbrottet pågått. Kontakta dunderNET för att begära återbetalning.
Belopp att få tillbaka
Återbetalning ges enligt beräkningen nedan.

Exempel: Om ett avbrott pågår 3 dygn under december och nätavgiften är 50 kr/mån.
