Felsökning

Starta om din utrustning, det vill säga konverter, router, dator, TV-box, IP-telefon genom att dra ut alla strömkablar. Vänta i minst 10-15 minuter innan du kopplar in dem igen. Viktigt att kablarna är korrekt och ordentligt anslutna och inte glappar.

Om det ändå inte fungerar

Gör en felanmälan enligt följande steg:

1. Kontakta din tjänsteleverantör för både felsökning och felanmälan.

Klicka här för att hitta kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer.

2. Tjänsteleverantören felsöker och löser problemet tillsammans med dig över telefon.

3. Skulle tjänsteleverantören upptäcka okänd driftstörning i vårt nät så kommer tjänsteleverantören att anmäla felet till dunderNET.

4. dunderNET felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.

5. Tjänsteleverantören återkommer sedan till dig med besked.