Felsök innan felanmälan

Om det uppstår fel eller störningar på er anslutning, följ stegen i guiden nedan.

Egen felsökning innan ni felanmäler

Steg för steg:

1. 

Stäng av all utrustning (konverter, router, dator, TV-box med mera).

2. 

Dra ut strömkablarna till all utrustning.

3. 

Vänta 10-15 minuter.

4. 

Koppla in strömkablarna igen.

Obs! Viktigt att kablarna är korrekt anslutna och inte glappar.

5. 

Starta utrustningen på nytt.

 6. 

Om felet kvarstår testa att ansluta en dator direkt till fiberkonvertern med en nätverkskabel.

Fungerar det nu? Då är det sannolikt fel på routern.

Obs! Endast vid felsökning ska dator (och annan utrustning än router) anslutas direkt till konvertern.

 


Fortfarande fel? Felanmäl till er tjänsteleverantör!

Klicka här för att läsa mer om hur ditt ärende hanteras.